XOIP lanceert nieuwe social media dienst

Audio opnames en voiceberichten plaatsen op Twitter en Facebook

15 MAART 2011, AMSTERDAM
Samenvatting
Facebook en Twitter gebruikers hebben er een handige nieuwe manier bij om hun vrienden en volgers te voorzien van de laatste nieuwtjes. XOIP biedt de mogelijkheid om Nederlandse telefoonnummers door te schakelen naar beide populaire social media diensten. Mensen krijgen een eigen telefoonnummer om opnames op in te spreken die op Twitter of Facebook worden geplaatst. Vrienden en volgers krijgen een linkje te zien dat de geluidsopname laadt en afspeelt.
Amsterdam, 16 maart 2011
Facebook en Twitter gebruikers hebben er een handige nieuwe manier bij om hun vrienden en volgers te voorzien van de laatste nieuwtjes. Het Nederlandse telecombedrijf XOIP biedt de mogelijkheid om Nederlandse telefoonnummers door te schakelen naar beide populaire social media diensten. Mensen krijgen een eigen telefoonnummer om opnames op in te spreken die op Twitter of Facebook worden geplaatst. Vrienden en volgers krijgen een linkje te zien dat de geluidsopname laadt en afspeelt. Dit werkt zowel vanaf de computer als vanaf een smart phone.

De nieuwe dienst opent leuke nieuwe manieren om te tweeten of bloggen. Geluidsopnames verrijken de mogelijkheid om vrienden en bekenden te laten delen in vakantie-momenten of andere gebeurtenissen. En wat te denken van een Facebook voice dagboek of Twitter geluids-documentaires? Daarnaast is het natuurlijk handig in de auto of andere situaties waarin gebruik van toetsenbord of toegang tot Internet even lastig zijn.

Het nummer kan desgewenst ook worden opengesteld voor andere mensen. Die kunnen dan ook berichten inspreken. Zo kunnen je vrienden berichtjes plaatsen op jouw Facebook feed, of opent zich de mogelijkheid van een Twitter voice forum. Een nieuwe sociale dimensie voor beide social media platforms.

Het aanvragen van de dienst en beluisteren van de berichten is gratis. XOIP verdient een deel van de gesprekskosten van het plaatsen van het bericht (20 ct per minuut). Voor intensieve gebruikers is het ook mogelijk om een abonnement te nemen op een geografisch nummer in het eigen netgebied, met lage gesprekskosten.

XOIP is bekend van gratis zogenaamde unified messaging diensten, zoals het ontvangen van fax en voiceberichten in email, het sturen van faxen vanaf email en web, en het beantwoorden van gesprekken via Skype of SIP. Met deze nieuwe dienst voegt XOIP nu dus social media toe aan het aanbod.

Koppeling met Hyves binnenkort ook mogelijk

Ook de mogelijkheid om te kunnen koppelen met het in Nederland populaire Hyves wordt binnenkort opengesteld.

XOIP-oprichter Rob Rooken: “XOIP is een klein-maar-fijne telecom-provider die zich onderscheidt met slimme, innovatieve communicatie oplossingen voor mensen die voorop willen lopen. Facebook en Twitter zijn uitgegroeid tot veelgebruikte communicatie kanalen. Deze koppeling tussen Nederlandse telefoonnummers en beide populaire diensten is handig voor veel mensen, en een logische stap in de ontwikkeling van het dienstenpakket van XOIP. We willen uitgroeien tot de telecom aanbieder voor de 21ste eeuw. Om die reden verwachten we zeer binnenkort ook de koppeling te kunnen leggen met Hyves, en blijven we werken aan nieuwe handige telecom toepassingen.”

Meer informatie:

Rob Rooken, 0616092714, rob@xoip.com

Hoe werkt het precies?

Mensen kunnen op de XOIP website (www.xoip.com) een bestaand of nieuw XOIP nummer koppelen aan een Twitter of Facebook account. Hiervoor moeten wel de login gegevens van het betreffende Facebook of Twitter account met XOIP worden gedeeld, maar XOIP bewaart de login informatie niet. Telkens wanneer men dit XOIP nummer vervolgens belt, plaatst XOIP de achtergelaten geluidsopname op de opgegeven Twitter stream of Facebook feed, als linkjes naar een geluidsopname die men kan laden en afspelen via de speakers van de computer of smart phone.

Over XOIP

XOIP is inmiddels 14 jaar actief op de Nederlandse telecom markt en groeit nog steeds gestaag, zowel in toepassingen als populariteit. Duizenden gebruikers, van particulieren tot multinationals, maken dagelijks gebruik van de innovatieve diensten van XOIP voor een diversiteit aan communicatie-behoeften.

De naam XOIP staat voor "alles over IP" en geeft de visie van het bedrijf goed weer:  telecom oplossingen worden beter, eenvoudiger en goedkoper in combinatie met internet en e-mail.

XOIP werd in 1997 opgericht en is één van de langstbestaande internetmerken in de Benelux. Het bedrijf is in eigendom van het management.

Over XOIP News

Over XOIP